måndag 18 februari 2008

Los Angeles


En sak jag aldrig blir vän med här i USA är de här kranarna till dusch och bad.
One thing I never get used to is this type of tap the have in USA.



Marianne lapar den första kaliforniska solen vid vår balkong. Vädret är hyfsat men inte så varmt som de varit andra gångerna. Gissar på cirka +18 grader.

Marianne enjoys the californian sun at the hotel. Weather is pretty good but not so warm as other time we have been here. I guess it is around +18 Celcius



Vi besökte ett nytt köptempel 4 km från vårt hotell.
We visited a new big shoppingcenter 4 km from our hotel.



Och för en gångs skull gjorde jag ett impulsköp, en helikoper som faktiskt flög riktigt bra, jag provflög den inne i affären. Jag får väl skylla på att Kettil ska få den vad det lider. Kostnaden var 35 dollar. Något billigare än de helikoptrar jag ibland flyger i jobbet...

And I did a really impulse purchase, a helicopter that did fly very well. I had the opperunity to try it myself in the store. I can only find one excuse for it, my grandchild will get it sooner or later. The price was 35 dollar. A little bit cheaper then those helicopters I fly at my work.

Inga kommentarer: